تصویر پست

همه میخواهند بدانند که چگونه میتوان از اینستاگرام پول در آورد. در صورتی که ما هر لحظه در این برنامه در حال خرج کردن پول هستیم

در چند سال اخیر صفحه feed اینستاگرام پر شده از عکس های فوق العاده ، سلیقه دوستان صمیمیتان و فروشگاه های اینترنتی. با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام که ۷۱درصد آنها زیر ۳۵سال هستند ، اینستاگرام تبدیل به پلتفرمی برای امید بخشی و خوشحالی شده و حالا در درون اینستاگرام Checkout را داریم که میتوانید به صورت آنلاین از داخل اینستاگرام خرید کنید.

۳ راه اصلی برای کسب درآمد از اینستاگرام:

  • به عنوان یک اینفلوئنسر کار کنید.
  • واسطه باشید.
  • برند خود را داشته باشید.

چگونه در اینستاگرام پول ‌در بیاوریم؟!

استراتژی ۱: محتوای اسپانسر شده پست کنید

پست تبلیغاتی یا پست اسپانسر شده اولین چیزی است که بعد از شنیدن اینستاگرام اینفلوئنسر به ذهن می رسد. در حال حاضر بیش از ۵۰۰،۰۰۰ اینفلوئنسر فعال در اینستاگرام موجود است. نیاز اصلی این استراتژی داشتن تعداد فالوور بالا و Engagement Rate خوب است. به زبان دیگر این استراتژی زمانی برای شما خوب است که بتوانید کاری کنید که غریبه ها در اینترنت به شما اعتماد کنند و شما‌ را دوست داشته باشند. نیاز این استراتژی این نیست که شما یک محصول تولید کنید این است که محصولات، خدمات و یا برند های موجود را بدون اغراق و اضافه گویی تبلیغ کنید.
حالا چگونه به عنوان یک اینستاگرام اینفلوئنسر شروع کنیم :

مرحله ۱: یک علاقه ویژه و موضوع خاص انتخاب کنید.

اگر واقعاً میخواهید از اینستاگرام پول پر بیاورید باید برند شخصی خود را نفس بکشید. هر چقدر علایق شما خاص تر و ویژه تر باشد درآمد شما بهتر است.

مرحله ۲: اعتماد را در مخاطبان خود بسازید.

۸۱ درصد از اینفلوئنسر های اینستاگرام بین ۱۵،۰۰۰تا ۱۰۰،۰۰۰ فالوور دارند. اگر هنوز به این تعداد نرسیده اید نگران نباشید. راه میانبری برای رسیدن به تعداد فالوور زیاد نیست فقط از استراتژی هایی که تست شده اند باید استفاده کنید. مرتباً پست بگذارید و پست هایی منتشر کنید که مخاطب شما می خواهد. برای مثال پیج Pedalboard_of_the_day هر روز پدل بورد هایی برای ۱۰۲،۰۰۰ فالوور اش منتشر می کند، و اسم این پیج نشان دهنده همین موضوع است.

مرحله ۳: با برند ها مشارکت کنید.

۲راه اصلی برای مشارکت با برند ها وجود دارد :

  • به طور مستقیم به آنها دایرکت بدهید. با برند هایی که خودتان دوستشان دارید ارتباط برقرار کنید و به آنها پیشنهاد خود را بدهید. پیشنهاد شما باید شامل اطلاعاتی درباره مخاطبان شما باشد.
  • از طریق ثبت نام در پلتفرم های اینفلوئنسر مارکتینگ میتوانند شما را پیدا کنند. بسیاری از این محیط ها وجود دارد مثل AspireIQ , UPfluence و Famebit.

مرحله ۴: به طور شفاف پست بگذارید.

یک اینفلوئنسر در آمریکا و انگلستان موظف است زمان پست کردن یک تبلیغ منظور خود را به صورت کامل بیان کند. شما هم برای اینکه در سمت درست قانون بایستید و فالوور های شما متوجه منظور شما بشوند هدف خود را به صورت واضح بیان کنید. یک پیشنهاد بهتر : از تگ Paid Partnership که اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ساخت استفاده کنید.

استراتژی ۲ : واسطه باشید.

برخلاف محتوا های اسپانسر شده این استراتژی اولویتش آگاهی بخشی نیست و می خواهد فروش را افزایش دهد. این موضوع به این خاطر است که شما با استفاده از این روش زمانی پول در می آورید که فالوور های شما واقعاً محصولات را بخرند. یک نکته مثبت دیگر این روش این است که شما به عنوان واسطه وظیفه تولید محصول را ندارید. نکته منفی این استراتژی این است که امکان اذیت شدن مخاطبان شما وجود دارد همچنین آنها شما را با عنوان «دلال» می شناسند. مارکتینگ واسطه ای روش بسیار هوشمندی است. شما میتوانید خودکار، ماسک صورت یا هر چیز دیگر را پیشنها‌د دهید و لینکی برای فروش بگذارید که کمی تخفیف هم داشته باشد.لینک و یا کد تخفیف مخصوص شماست پس اگر با آن لینک و یا کد خرید انجام شود فروشنده سود شما را به شما پرداخت خواهد کرد. از زمانی که Instagram Checkout آمده، اینفلوئنسر ها نیاز به گفتن « لینک در بایو » ندارند.

مرحله ۱: یک گرایش خاص انتخاب کنید.

همیشه داشتن یک گرایش خاص می تواند اثر بهتری روی فروش و مارکتینگ شما داشته باشد. اگر تازه می خواهید شروع کنید روی چیز های خیلی خاص تمرکز کنید مثلاً غذای سگ، در اینصورت صاحبان سگ ها برای پیدا کردن غذای مناسب و غذایی که مورد تایید شماست حتماً از شما خرید خواهند کرد.

مرحله ۲: بازرگانانی پیدا کنید که با آنها مشارکت کنید.

پلتفرم هایی پیدا کنید که بتوانید محصولات را به صورت مشارکتی بفروشید. هدف از ایجاد شبکه های فروش این است که تعداد محصولات بیشتری به افراد بیشتری فروخته شود. با بازرگانان و بازرگانی هایی که اینکار را انجام می دهند مشارکت کنید.

مرحله ۳ : درباره محصول پست بگذارید.

به عنوان یک اینفلوئنسر، درباره محصولی که میخواهید بفروشید پست بگذارید. ۵۴٪از مردم از اینکه رابطه شما با برند مشخص باشد خوشحال می شوند.

استراتژی ۳: محصولات خودتان را بفروشید.

به جای اینکه محصولات دیگران را بفروشید، سعی کنید محصول خودتان را به فروش برسانید. این فروش میتواند عکس، کتاب و یا این سبک اجناس باشد و یا زمان شما باشد که صرف مشاوره و راهنمایی می کنید. تبدیل مخاطبانتون به مشتریانتون مسئله ای است که می تواند سود زیادی برای شما داشته باشد.

مرحله ۱: محصول خود را تصور کنید.

مدل ها لباس می فروشند. اکانت های اسلایم، اسلایم می فروشند. متخصصین مارکتینگ دوره های آنلاین آموزش اینستاگرام می فروشند. شما هم در زمینه ای که هستید محصول خود را تصور کنید.

مرحله ۲: محصول خود را بسازید.

اگر پلن کسب و کار شما ( بیزینس پلن ) شامل فروش محصولات خودتان می شود، پس باید محصول خود را بسازید.

مرحله ۳: اکانت خود را به نحوی بسازید که قابلیت فروش داشته باشد.

در چند سال اخیر، اینستاگرام قابلیت های خرید متفاوتی را ارائه کرده مثل : Explore Tab، تگ محصولات، پست های دارای قابلیت خرید، استوری های دارای قابلیت خرید و Instagram Checkout.
برای استفاده از این قابلیت شما به بیزینس اکانت نیاز دارید.

مرحله ۴: زیربنای تجارت آنلاین خود را بسازید.

وبسایتی بسازید تا اطلاعات بیشتری به مشتریان بدهد. استفاده از تبلیغات را برای جلب توجه مورد نظر قرار دهید. تجربه مخاطب قبلی خود را در ذهن مخاطبان به اشتراک بگذارید.

مرحله ۵: محصولات خود را پست کنید.

محصولات خود را در پست ها و یا استوری ها منتشر کنید. ابزار آنالیتیک که در مقالات قبل توضیح دادیم درصد موفقیت شما را اندازه گیری میکنند.

مرحله ۶: سفارشات خود را برآورده کنید.

با توجه به محصول، شما باید بتوانید سفارشات را تکمیل کنید. اگر خودتان به تنهایی نمی توانید از بقیه شرکت ها و یا افراد کمک بگیرید و مشارکت کنید.

حالا آماده اید تا چند استراتژی را خودتان تست کنید ؟!

ارزش خود را بدانید
اینفلوئنسر ها باید بدانند مثلاً چقدر Engagement Rate دارند و چقدر با فالوور های خود ارتباط دارند. زمانی که شما بخواهید با برند ها صحبت کنید نیاز به این اطلاعات خواهید داشت.

رقبای خود را تحت نظر داشته باشید
با ابزار مانیتورینگ فضای مجازی رقبای خود را بررسی کنید و حواستان به آنها و استراتژی هایشان باشد.

به نیاز های مشتریانتان به سرعت پاسخ دهید
توییتر در تحقیقی متوجه شد که ۷۱ درصد از مردم انتظار دارند شرکتی که با آن در ارتباط اند در زیر یک ساعت جوابشان را بدهد.

حرفه ای باشید
اگر میخواهید موفق باشید، باید ابتدا حرفه ای باشید. به عنوان یک اینفلوئنسر تاخیر در کار و یا برهم زدن قرارداد سریع ترین راه برای خراب کردن همه پل ها است.

فالوور فیک نخرید
نخرید، این روش جواب نمی دهد و به نوعی خجالت آور است.

ابزار هایی داشته باشید تا در زمان صرفه جویی کنید.
هر شخص حرفه ای به شما می گوید برای صرفه جویی در زمان از ابزار های پست گذاری اتوماتیک و یا ادیت اتوماتیک استفاده کنید تا در زمان صرفه جویی کنید.

خودتان را در فضا های دیگر معرفی کنید
نشان دادن خودتان در پلتفرم های مختلف می تواند باعث شود که در مشتری حس اعتماد بوجود بیاید. همچنین از این طریق می توانید افراد بیشتری را از فضا های دیگر به اینستاگرام خود جذب کنید.

سخن آخر:

در اینستاگرام بخصوص ایران بازار کسب در آمد بسیار زیاد شده است و بهتر است بدانید آمار کسانی که در ایران از اینستاگرام استفاده میکنند به ۳۲ میلیون نفر رسیده است و۸۰٪ پیج های اینستاگرام در ایران شامل کسب و کارها میشوند. شما نمیخواهید جزو این دسته از کسب درآمد ها باشید؟! فرصت را از دست ندهید